Köszöntő

Kedves Olvasó!
Örülök, hogy ide tévedtél!

Ha felkészültél, lépj be a lidérces álmokkal, idegen szerelmekkel és az utca porával kavarodó világba, hogy a történet részesévé válj!

Kérlek fűzz kommentárt ahhoz, amit olvasol, hogy megtudhassam mi a véleményed róla!

Előre is köszönöm, további jó olvasást:
Janka

2009. május 8., péntek

30 - Az első válasz

Eltelt nagyjából három nap és hét óra, mióta legutóbb leültem dolgozni. Azóta csak elvétve aludtam, enni és inni végképp elfelejtettem. A lakás papírok halmaza volt, ceruzák, tollak, különböző mérőegységek tolltartója én magam meg a kupac tetején az elveszett Robinson. Egy ideje megszűnt az a világ, melyről eddig tudtam, átadta a helyét a térképeknek, különböző számítógépes alkalmazásoknak a helyét, hogy méltó szolgálatot tehessenek az ügyemben. Egyébiránt az ügy is eltűnt a látóhatárról, már nem jelent meg percenként Julie arca, egyszerűen hidegvérrel dolgoztam, valami felsőbb célért, ami olyan távoli volt, hogy nem kellett félnem és aggódnom érte, hogy elérhetem-e.

Egyszer egy indián mesélt nekem egy mesét
Itt lelte meg a rejtélyt, melyet ,elveszni vélt.
Öreg Franklin adta meg a nevét a helynek,
Hogy valóban eltalálsz-e kedved ne szegje.

Az első vers megfejtésén túl voltam, két napba tellett, mire rájöttem minden apróságra, de ha az ember egyet megfejt, a többi követi rohanvást.
Próbáltam összekötni az indiánt, Franklinnel, és minél jobban koncentráltam a mi öreg Benjamin Franklinünkre, annál inkább éreztem, hogy a megoldás eltávolodik tőlem.
Belenéztem történelemkönyvekbe, ahogy az interneten is, más Franklineket keresve, akiknek köze lehet a vershez. Ekkor láttam meg Franklin D. Roosevelt nevét. Eleinte nem is ugrott be, nem értettem semmit, de ahogy kutattam kerestem szavak után találtam egy elveszettnek hitt könyv ismeretlen oldalán egy apró tollal írt bejegyzést. Először nem is tudtam kivenni pontosan mi áll rajta, de végül ez a bizonyos Franklin szerepelt rajta. Ettől is lett érdekes a bekezdés, amihez fűzték. Shawnee nemzeti erdészet, 1939 Szeptemberében, a második világháború kezdetén vásárolta az Amerikai Egyesült Államok elnöke. Az erdő, mely a különböző állat és növénykülönlegességeken kívül a híres indiánszikláról lett nevezetes.

A szívem majdnem megállt, alig kaptam levegőt. Megvan, minden klappol. A térképet fellapozva meg is találtam Illinois államban, tőlünk nem is messze az erdőt, az utolsó sor is igazzá vált.
Ezek után elfogadhatom, hogy a többi sort sem kell az államhatáron kívül keresgélnem.
Egyet furcsálltam csak mind közül. Ez a könyv Sarah-é volt, én életemben bele sem lapoztam, Amerika históriája címmel állt a polcon, csak a gerincét figyeltem nap, mint nap, ahogy a többi könyvét. Vajon Sarah írta volna be apró betűkkel az elnök nevét pont ehhez a bejegyzéshez, amire nekem szükségem van? Vagy Dalibor ennyire pontosan tudja, hogy mi után jön a következő lépésem.

Most egy volt a kérdés. Elmenjek-e körülszaglászni a területen, kockáztatva, hogy lebukom és az egész tervet fújhatom, vagy keressem tovább, amíg rá nem jövök a rejtélyre. De, ha elhalogatom és mindeközben már tudtam, hogy merre vannak, és napokkal, hetekkel húzom a hazaérkezésüket, ki tudja mikorra fejtem meg az összeset. Döntés elé kényszerültem, de hamar rájöttem mi a helyes út..

2 megjegyzés:

  1. a helyes út alá épp a zombi szólt itt, és a dear mr president, és jól esik így olvsani a blogod:)

    VálaszTörlés
  2. :) köszönöm szépen :) a Zombi nem véletlen

    VálaszTörlés